fredag ' ayo, I'm tired of using technology ..

Då var det dags för dagens nattblogg.
jag har inte haft möjlighet att blogga tidigare, eftersom denna dagen har varit mer händelserik än någon annan
dag, typ.

Började med att jag vaknade prick tolv. Steg upp halv ett och följde mamma på Macken och handlade lite frukost/lunch eftersom äggen och mjölken frusit! Konstig kyl vi har.. Termostaten står dessutom på 1..

Vi åt när pappa kom hem just efter, sen packade vi badkläderna och drog ut med båten på sjön.
Det var härligt, tjugofyra grader på vattenytan. Över trettio i solen.

Mitt på sjön stannade mamma båten och frågade om någon av oss ville bada.
Jag var först i, det var riktigt härligt! Bara hoppa från båten och inte behöva bry sig om att det är grunt.
Oskar hakade på. Vi hoppade flera gånger.
Vi fick även i mamma och pappa i vattnet, men Edvin den badkrukan satt kvar i båten och tittade roat på oss.
Brons med för den delen. Han vågade inte hoppa från båten.

Vi åkte vidare till mormor där vi egentligen skulle bada.
Men hon var inte hemma. Hon hade åkt och handlat, men vi började bada och efter en stund kom hon hem, sedan även Roger och David.
Så det slutade med att alla badade. Även Brons. Som chockade oss alla och simmade riktigt bra, för att vara första sommaren han badar.
(Han tuggade även sönder kopplet när mamma band fast honom på land när vi andra skulle bada. Han ville verkligen inte sitta på land själv. Fast Brons hatar att sitta fast. Han är ju alltid lös hemma, så det var ju nästan förståeligt.)

Vi åkte hem och badade mitt på sjönt på hemvägen också. Den här gången fotade mamma mig och Oskar. (Ska visa dem senare). Det var jättevarmt då också.

Till middag åt vi världens godaste, hemmagjorda sallad. Med gurka, tomat, salladsblad, ägg, räkor, ost, och rödlök. Sen någon dressing som mamma gjort. Riktigt mumsigt var det!

Elin kom med moppen och vi körde in till Norsjö och köpte glass, sen körde vi till Petras stuga och körde lite moppe med henne. 
Vi körde till Norsjövallen eftersom Elin inte hade så mycket bensin kvar i tanken. Satt på badstranden en stund innan vi åkte hem.

Vi fixade lite taco dipp och dippade morötter och paprika och tittade på första skivan av Jewels. Jag tror vi ska se den andra imorgon, vi orkar nog inte nu.

Nu fick jag slut på skrivaridéer i huvet så jag slutar skriva nu.

Läser bloggar istället.

Fridah hjärta sommaren! :)


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0