onsdag ' bloggtorka.se?

Hej,

På sistone har bloggen fått vila. Det har varit mycket nya intryck och en massa känslor i och med att jag började gymnasiet i måndags, vissa kanske tycker att det inte är något speciellt, men för mig har det varit en sjukt stor omställning och den processen kommer antagligen fortsätta ett tag till.
Jag längtar tillbaka till högstadiet, för man känner sig så liten nu. Inte ens i sjuan kände man sig lika liten, även
om det är nästan samma sak.
Jag saknar min gamla klass så otroligt.
Alla minnen, alla människor. Perfekt helt enkelt.
Men & andra sidan så klagar jag inte på min nya klass heller.
Bara tjejer och alla känner jag sen nian. Flera av dem är jag bra vän med =)

Bloggtorka har som sagt rått ett tag. Och jag har bildbrist, så imorgon tänkte jag ta lite bilder :)
Få se om jag hinner eller om jag bara struntar i det och glömmer det som det brukar bli med allt annat? :P

Anyways, min dag idag:
Vaknade kvart över sex, men snoozade till klockan kvart i sju, eftersom jag var sjukt trött.
Klev upp, klädde mig, sminkade mig, åt en snabb macka och gick ut till taxin som var lite tidig idag,
klev på bussen och kom till skolan.
Vi skulle spela spel och ha såna aktiviteter hela dagen, och min klass (OP1) började med Minigolf.
Första banan var jättesvår och andra lite lättare. När vi kom till 6:e banan tror jag det var, så fastnade först Nellies boll i en tunnel typ och sen Danielles, så vi bytte bana. Danielle slog förövrigt två hole in ones! Cred!
Martina vann och Danielle kom tvåa.

Efter det blev det dags för Boule och det orkar jag inte skriva så mycket om eftersom det var det tråkigaste, mitt lag förlorade med något poäng.

Vi spelade kubb som tredje och sista, och mitt lag förlorade två eller tre matcher, sen vann vi sista (men det drog ut på tiden jättelänge så den matchen blev jättedryg och tråkig efter ett tag).

Vi kilade till matsalen och åt lunch och efter det skulle vi till Fågeltornet, men jag och Ida fick sluta,
mitt problem med foten gör det inte särskilt lätt att gå så långt och eftersom Ida hoppar på kryckor just nu så kunde hon knappast gå dit.

Gick till gammelmormor och följde dem ner till stugan.
De hade möblerat om jättemysigt i stugan och det var riktigt fint!
Vi lyssnade på gamla band med musik inspelad från engelsk och amerikansk radio, det var ganska kul att höra var gammelmormor lyssnade på när hon var i min ålder:P
Sen spelade vi kort, och ja... jag förlorade ungefär alla gånger utom två, och vi spela hur många gånger som helst.

For till tandläkaren och tog bort tandsten och polerade tänderna, sen följde jag mamma på ica och handlade middag, det blev tacos, mums! Hjälpte mamma och pappa med maten och sen kom Elin, vi satt vid datorn lite men slutade upp eftersom internet krånglar hela tiden ...
Vi hamnade framför tvn med Mathilda istället och såg slutet på en riktigt spännande film, sen åkte Elin hem och jag hamnade här.
Nu ska jag inte tråka ut er mer.

Bjuder på en bild:

Tom Kaulitz är vacker! Lite smålik Bill på bilden, hihi :]

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0