tisdag ' o´boy vilket vackert väder!

Ja, väderleken har skiftat idag. Minst sagt.
Vaknade kring halv sex imorse, till smattrande regn på taket. Jag ville super gärna ligga kvar typ två, tre timmar
till och bara vänta ut regnet.
Men eftersom det är tisdag som betyder jobb så gick ju inte det.. Så jag klädde på mig och gick in, åt frukost,
och packade väskan och kring tjugo i sju åkte vi iväg till jobbet.

Det regnade fortfarande när vi kom in i Norsjö och jag längtade verkligen hem till den sköna, varma sängen.
Som tur var hade jag mina dagdrömmar, där regnade det inte! Haha.

Vi åkte till Vargfors imorse, det regnade hela tiden, så det blev regnstället på. Vi plockade ris första passet och just när vi
skulle gå på fikarast så började det regna ännu mer! Jag som trodde det inte kunde regna mer ..

Ösregnet övergick till duggande och vi åkte till Finnfors en snabbis, för att fixa nya skor till mig bland annat.
Jag tror att alla i bilen nästan sov hela vägen dit och hem, haha. Snacka om sövande väder!

Efter lunch åkte vi till Kraftstationen i Gallejaur, jag har aldrig varit innanför portarna och det var skitcoolt! En lång gång/tunnel (några hundra meter), leder in i själva stationen, sen bullrar det jättemycket från allt möjligt, men det var en upplevelse :)
Men det blev lite syre efter en stund så jag fick lite ont i huvudet, men det gick över.

Det var delar ur min dag. Har man tråkigt så har man, haha.

Ikväll under Allsång på Skansen så var sjön alldeles spegelblank och solen sken lite, det var så vacker att jag var tvungen att springa ut och föreviga det på bild.

Jag förstår inte.. Det har funkat att ladda upp bilder via Telia modemet förut, men ikväll vill det sig inte.
Får ansluta mig till mormors trådlösa imorgon och visa :)
Håll ut :)



Nu ska jag sova :)

Puss!

P.S: Fan för Beckys dator! Jag ska... straffa den! D.S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0